VÅR ANLÄGGNING

Underlag - grus

Mått - 33x70

STORA STALLET

Stora stallbyggnaden har 23 boxar för lektionshästar och privat medlemsägda hästar och ponnyer

UTE BOXAR

Uteboxarna är nya och alla är inte helt klara ännu. Finns 6 boxar för stor häst. Här finns både ridskolehästar och prvat medlemsägda hästar.

PONNY STALLET

Ponnystallet har 6 boxar för uppstallning av privat medlemsägda ponnyer.

För att använda vår anläggning, ska anläggningsavgift betalas. Se anläggningsavgifter.

Nu finns schema för alla anläggningar online via Boka.se. Klicka på nedanstående länk för att komma till bokningssystemet. Ridanläggningarna är uppdelade i olika platser och om du inte tänkt dig låsa ridhusen bokar du enbart EN av platserna så att flera kan få möjlighet till att rida samtidigt.

Första gången du bokar tid via systemet så måste du registrera dig på Boka.se. Därefter kan du boka din tid, du kommer ha olika valmöjligheter vid din bokning.

Systemet skickar en bekräftelse per automatik via mail för varje händelse, både vid bokning, samt om du vill avboka din tid. Skriv tydligt i bokningen vad du tänker träna, detta för att underlätta för andra som kanske vill träna samma tid som du.

Välkommen att boka!

Har du frågor kontakta Eva 070-2697884, Ulrika 073-1824222 eller Elisabet 072- 5520419

Anläggnings-

avgift

Alla som rider och använder Åmåls ridklubbs anläggning ska betala anläggningsavgift.

Anläggningsavgiften ska betalas utan anmodan av den som använder anläggningen och betalas innan man rider. Avgiften inkluderar båda ridhusen och utepaddocken.

Avgifterna betalas via swish 1236805535 eller bankgiro 305-4509. VIKTIGT! Ange namn och vilken period eller dag som betalningen avser.

Anläggnings-

avgift för privatryttare

Halvår: Januari-juni samt juli-december
Medlem 1 500kronor.

Icke medlem

Flerhästtillägg:

Medlem 225 kronor per häst.

Icke medlem 400 kronor per häst

Månadsvis: Medlem 400kronor. Icke medlem 600 kronor.

Engångsavgift =oavsett om du rider för tränare eller ej: Medlem 135 kronor. Icke Medlem 175 kronor.

Löshoppning: 200 kronor (p.g.a låsning av ridhus måste ske)
Låsning ridhus
Lilla ridhuset: 60 min 200 kronor
Stora ridhuset: 60 min 400 kronor, cafeterian ingår inte.

Bokningsregler Åmåls ridklubb

• Ridklubbens verksamhet har förtur till anläggningen.
  • Godkänd ridhjälm ska bäras vi all ridning, longering, tömkörning och löshoppning.
  • Hästar ska ha träns på sig när man går in i ridhusen.
  • ALLA som rider på vår anläggning ska boka online i vårt Boka.se.
  • Har du inte bokat enligt nedan, utan du ”spontanrider”, det vill säga, du bestämmer dig att använda vår anläggning med kort varsel, ska detta också bokas.
  • Ridning för tränare, hoppning, longering/tömkörning får endast ske på bokad tid, (inte på spontanridning). Den bokningen ska vara gjord senast kl. 12 dagen före, och för omyndig ryttare måste vuxen finnas med vid dessa träningar.
  • Longering får endast ske i lilla ridhuset och om det är ledigt eller om man får godkännande av de ridande Detta ska EJ bokas i systemet utan sker bara om det är okej med övriga. Detsamma gäller lös häst.
  • Vill ni låsa ridhuset, ska det bokas en vecka före.
  • Kan du inte använda din tid, ska den strykas så fort som möjligt.
  • Inga hästar får släppas lösa
  • Efter passet ska allt material som ev använts plockas bort, detta gäller även paddocken. Har ljuset använts, ska det släckas.
  • All gödsel efter din häst ska tas bort efter ditt pass, på alla tre anläggningarna, och på parkeringen om så behövs.

Ridhusregler Åmåls ridklubb

FÖR ALLAS TREVNAD PÅ VÅR ANLÄGGNING GÄLLER FÖLJANDE VID RIDNING.

• Man ropar/knackar innan
    man går in i ridhuset, och inväntar svar innan dörren öppnas.
  • Skritt rids innanför spåret, halt görs på medellinje, eller i mitten på en volt.
  • Håll till höger, högsta tempot har alltid företräde till fyrkantsspåret.
  • Ryttare på volten lämnar företräde för de som är på fyrkantsspåret.
  • Undvik att rida i bredd.
  • Ingen användning av mobil när du sitter till häst.
  • Hästar ska ha träns på när man får in i ridhusen.
  • Mocka efter sig och töm skottkärran.
  • Hindermatrial ska alltid plockas bort efter att man andvänt det.
  • Släck ljuset när man går.
  • Ingen longering sker i stora ridhuset, detta sker enbart i lilla ridhuset. Kan bara ske om det är ledigt eller om man får godkännande av de ridande, samma gäller med lös häst. Ska EJ bokas i systemet, utan görs enbart om det är okej med övriga.
  • All ridning ska bokas och avgift ska betalas innan man rider.
  • Respektera ridskolans inbokade tider så de kan starta på utsatt tid.
  • Parkera ej mellan ridhusen. Brandrisk och vi har nödutgång där.
  • Visa hänsyn och respektera varandra.

Missbruk beivras och kan leda till varningar vid tredje varningen stängs man av från anläggningen.

Tillsammans är vi Åmåls ridklubb!